(IF) Elfsborg (Borås)



IFElfsborgloggan
Truppen

 Målvakt
1 Abbas Hassan
30 Johan Wiland

Försvarare
3 Johan Sjöberg
4 Johan Karlsson
5 Martin Andersson
11 Daniel Mobaeck
13 Jon Jönsson
18 Marcus Falk Olander
22 Andreas Augustsson


Mittfältare

6 Daniel Alexandersson
7 Jari Ilola
8 Anders Svensson
10 Samuel Holmén
20 Emir Bajrami
21 Leandre Griffit
24 Stefan Ishizaki
25 Elmin Kurbegovic
27 Daniel Eres

Anfallare
9 Mathias Svensson
12 Joakim Sjöhage
14 Denni Avdic
15 James Keene



Tränare
Magnus Haglund

 


Nyförvärven hittills
  • James Keene (Portsmouth) >> 20 årig anfallare


Information om laget...

Stad:
Borås (ca 100 115 invånare i kommunen)
Bildades: 1904
Meriter: Svenska mästare 5 ggr och cupmästare 2 ggr
Arena: Borås arena (17 000)
Kända spelare: Anders Svensson, Mathias Svensson, Stefan Ishizaki och Samuel Holmén m.fl.
Supporterklubb: Guliganerna
Senaste tabellplacering: 1:a i Allsvenskan
Smeknamn: Ellos
Hemsida:
http://www.elfsborg.se/



Robins kommentar om laget

Småstadsklubben IF Elfsborg gjorde inför säsongen 2005 en rejäl satsning för att komma upp på samma nivå som storstadslagen. Satsningen lyckades inte med en gång då laget hamnade på sjunde plats denna säsong. Hemvändarna Anders Svensson och Mathias Svensson sågs som stora nyförvärv och med klubbens och stadens nya fotbollstempel vid sin sida så skulle satsningen trots allt gå i rätt riktning under förra säsongen då laget tog ett efterlängtat SM-guld. Inför året som kommer har man gjort ett till bra nyförvärv i engelsmannen James Keene som imponerade i GAIS förra säsongen. Och jag tror att laget har väldigt goda förutsättningar för att vara med i guldfajten även den här säsongen. Varför jag tror det är för att man har lyckats behålla sin nyckelspelare och till och med förstärkt på anfallssidan. En varning är att övriga lag i serien kan laget vid det är lagret och alla vill slå Boråsarna.      

Ellos

Kommentarer
Postat av: Robin

Borås stad går nu upp i 100 000 befolkare, inte 64 000. Sen så har Elfsborg bytt utt sin tredjemålvakt (Sharro) mot en ny kille. Målvaktstränarens son ;=)

2007-01-17 @ 16:40:07
Postat av: Project Live

Tjenare Robin!
Hoppas jag kan nå dig såhär! Jag har läst lite grann av vad du skrivit i denna blogg och är lite intresserad av ett sammarbete med dig. Har du någon mail jag kan nå dig på? Svara gärna på min mail ([email protected]). Eller släng in den här så skickar jag ett mail :)

// Robin nr2 :)

2007-01-18 @ 12:13:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback